спеціаліст вищої категорії, звання «старший учитель-логопед»
Александрова Олександра Вікторівна,
спеціаліст вищої категорії
у групі для дітей
з порушенням мовлення
Правильне мовлення один із показників готовності дошкільника до навчання в школі, запорука успішного засвоєння письма та читання.
Культура мовленнєвого спілкування потребує від дитини певного рівня мовної та мовленнєвої освіченості, тобто компетентності.
Основними завданнями корекційного навчання у групі з порушенням мовлення є:
• формування і розвиток слухового та фонематичного сприймання, слухової пам'яті;
• формування звуковимови;
• формування навичок диференціації звуків;
• формування складової структури слова і звуконаповнювання складу; формування звуко-складового аналізу і синтезу слова;
• розширення лексичного запасу, формування зв'язного мовлення;
• розвиток пізнавальних процесів (мислення, образної оперативної пам'яті, слухової та зорової уваги, а також здібності до концентрації, розподілення і переключення уваги);
• удосконалення просторово-часових орієнтувань;
• розвиток дрібної моторики рук;
• розвиток конструктивного праксису; розвиток зображувально-графічних здібностей.
Вправляючись в умінні слухати звуки навколишнього світу, діти розвивають фонематичне сприймання, слухову увагу, вміння чути себе.
Робота по формуванню фонематичного сприймання починається з розвитку слухової уваги та слухової пам'яті. В процесі спеціальних вправ та ігор діти вчаться розрізняти немовленнєві звуки.
Робота з формування фонематичного Ігри на розвиток фізіологічного та
сприймання мовленнєвого дихання
Артикуляційна гімнастика Індивідуальні заняття з логопедом
Вправляння дітей в діалогічному та Пальчикові вправи - чудовий стимул
монологічному мовленні для розвитку мовлення дитини
Нанизування намистинок, застібання ґудзиків, шнурування, гра з мозаїкою, виконання аплікацій, ліплення, конструювання, малювання, розфарбовування, домальовування, з'єднування стрілочками відповідних частин малюнків – все це допомагає малюкові розвинути не тільки дрібні м'язи рук, а й мовлення в цілому, готує до опанування навичок письма.
У логопедичній роботі широко використовуються здоров‘язберігаючі технології:
• кінезіологіні вправи;
• сенсорно-кооординаторні рухи;
• біопластика;
• логоритмічні вправи без музичного супроводу;
• алфавіт рухів тіла;
• нетрадиційний масаж.