ОЗДОРОВЧІ ТЕХНОЛОГІЇ ТЕРАПЕВТИЧНОГО СПРЯМУВАННЯ
Досить ефективним є впровадження у процеси життєдіяльності дитини оздоровчих технологій терапевтичного спрямування:
• ігрова терапія — вплив на всі сфери розвитку дитини засобами гри;
• казкотерапія — вплив на емоційно-ціннісну сферу дитини, ознайомлення з основами безпечної та продуктивної життєдіяльності;
• музикотерапія — використання спеціально дібраних музичних творів для впливу на емоційно-почуттєву сферу дитини, її духовне зростання, забезпечення релаксації та позитивних емоцій для оптимізації різних видів діяльності;
• сміхотерапія — використання спеціально дібраних художніх творів, ігрових вправ і завдань, елементів пантоміми, рухових шарад, вправ зі звуко та рухонаслідуванням для забезпечення адекватної адаптації дитини до передбачуваних і непередбачуваних життєвих ситуацій;
• сендплей — одна з форм природної активності дитини, що спрямована на самостійне і творче відтворення та перетворення дійсності, гармонізацію психоемоційного стану, вид релаксації, пізнання та розвитку особистості;
• арт-терапія — творче самовираження та пізнання себе через мистецтво (зображувальну, рухову та мовленнєву діяльність, яка базується на мобілізації творчого потенціалу дитини, розвитку внутрішніх механізмів саморегуляції, духовного зростання, подолання апатії та безініціативності);
• соляризація — метод зорової терапії, в основі якого лежить цілющий вплив на зір сонячного світла (покращує обмін речовин в очах); привчати очі до яскравості світла потрібно поступово, спершу із заплющеними очима (методика Бейтса);
• пальмінг — метод зорової терапії, спрямований на розслаблення м’язів очей, зняття загального м’язового напруження, психічне розслаблення (методика Бейтса).