Четвер, 26.12.2024, 04:13
Вітаю Вас, Гість

Самойленко Марія Кузьмівна
практичний психолог-методист дошкільного навчального закладу (ясел-садка) №21 «Калинонька» комбінованого типу м.Ніжина

 

Педагогічне есе

Я дивуюсь тим людям, котрі не знають самого поняття «психолог». Чи це якийсь незвичайний лікар? Чи якийсь шарлатан від науки? Як не дивно,- трапляються і такі. Актуальність деяких професій стає все більшою в умовах прискорення науково-технічного прогресу та зростання психологічного напруження соціального життя. До таких спеціальностей належить і професія психолога. Сьогодні, коли суспільні процеси стають більш динамічними, часто виникають напружені ситуації у взаєминах між людьми, в колективах та родинах. У зв’язку з дефіцитом спілкування відчувається зростаюча потреба в людях, котрі зрозуміють, підтримають, а головне вислухають.
Психолог – важлива людина в житті кожного. Він працює з найціннішим – особистістю. Він допомагає, скеровує, підказує, спрямовує на життеву дорогу … Бути психологом означає бути обізнаним у різних сферах життя, бути відкритою, небайдужою людиною. Кожна дитина — це маленький всесвіт, і, правильно дібравши ключик, можна виховати особистість. А найбільшою нагородою для педагога є посмішка дитини, її спокій і відчуття того, що ти допоміг становленню ОСОБИСТОСТІ.

Мета роботи психолога в дошкільному навчальному закладі:

покращення освітньо-виховного процесу, не тільки в цілому з метою оптимізації навчального процесу, а й з урахуванням конкретних труднощів, що виникають у процесі розвитку, взаємин у тріаді "дитина-батьки-вихователь". Головне донести до розуміння кожного учасника виховного процесу, що в дитячому садку головне не навчання, а розвиток, розвиток в грі, переконати батьків, що якщо дитина не дограла в дитинстві, вона буде позбавлена можливості правильно розвиватися і надалі. Важливо, щоб кожній дитині було комфортно в дитячому садку, щоб вона хотіла до нього ходити та не відчувала себе самотньою й нещасливою. Важливо, щоб батьки та вихователі побачили її реальні особистісні якості, побачили проблеми-труднощі, що тривожать дитину, захотіли їй допомогти і, головне, зрозуміли, як це зробити.
Необхідно, щоб дитина, батьки та вихователі не були "ізольовані" один від одного, щоб між ними не було протистояння. Над проблемами, які виникають між ними, вони мусять працювати спільно, тому що тільки в цьому випадку можливе оптимальне рішення. Головна завдання психолог в дошкіллі полягає не в тому, щоб вирішити за них проблему, що вникла, а в тому, щоб об'єднати їх зусилля для її рішення. Функції психолога в дитячому садку дозволяють дотримуватись психологічних умов, необхідних для повноцінного психічного розвитку й формування особистості дитини, тобто служать цілям психологічної профілактики. Для роботи психологом в дитячому садку треба мати певні якості, а саме: умінням слухати, співпереживати. Працюючи з людьми, важливо чітко та зрозуміло формулювати свої думки, бути працьовитим, товариським, відповідальним , тактовним, контактним, ерудованим, толерантним. Психологу важливо мати почуття гумору, володіти широкими професійними знаннями, а головне, - любити дітей. У процесі роботи розвиваються такі якості, як уміння спілкуватися з різними людьми, розуміти їхні проблеми та інтереси, аналізувати, знаходити компроміс; розвиваються спостережливість і професійні знання.

Підвищенню кваліфікації психолога сприяють:
- відвідування психологічних семінарів і майстер-класів, у тому числі присвячених корекційній роботі з дітьми;
- участь у наукових конференціях і "круглих столах", присвячених роботі психолога в системі освіти;
- регулярне відвідування бібліотеки та книгарень для ознайомлення з новою психологічною літературою;
- ознайомлення з новими методиками й дослідженнями, що стосуються проблем дитячого розвитку та навчання, постійне навчання, робота над собою.
Таким чином, професія шкільного психолога на сьогодні є потрібною, затребуваною, цікавою, але складною.